Obserwatorzy

piątek, 10 lipca 2015

Krok po kroku - pudełeczko na kartkę

Dziś, w ramach inspiracji, postanowiłam pokazać Wam kursik na pudełeczko, w intranecie kursów na pudełka możecie znaleźć sporo, ale może pomimo tego, przyda się Wam i mój.
Należę do osób, które mają to szczęście, że posiadają całkiem dobrą wyobraźnię przestrzenną, zazwyczaj sama dochodzę do tego jak coś jest zrobione, a że przy tym jestem bardzo leniwa i wszystko maksymalnie upraszczam.
Pudełeczko które chce wam pokazać zrobiłam po raz pierwszy na samym początku swojej przygody z kartkowaniem, dlatego myślę że bez większych problemów jest do zrobienia nawet dla tych, którzy nie mają za wielkiego doświadczenia.



Potrzebujemy
*Papier brystol lub większy format wizytówki,  docięty zależnie od wielkości kartki  (u mnie kartka ma 15cm na 15cm)
Dół - pasek papieru ( u mnie  to kawałek różowego brystolu ) o wymiarach 33.50cm na 20,50 cm
Wieczko -pasek papieru o wymiarach 7.70cm na 20.70 cm
*Bigówka lub linijka i nożyk, klej, nożyczki, ewentualnie maszynka na wycinania 




Docinamy papier do podanych wymiarów 
 Dół - pasek papieru o wymiarach 33.50cm na 20,50 cm
 Wieczko -pasek papieru o wymiarach  około 7.70cm na 20.70 cm


Bigujemy po bokach na 2.50 cm oraz na długości 15.50 cm  na 2.50 cm
 to będzie dół naszego pudełeczka


  Wieczko bigujemy po bokach na 2.50 cm,
 jednak z wieczkiem nie jest tak prosto:(((((
 to są tylko wymiary przy założeniu że wszystko wyjdzie Wam równo robiąc dół pudełeczka, lepiej najpierw sobie posklejać dół zmierzyć go i  dodać 0,02 mm z każdej strony
 + boki



Rozcinamy

 

 Teraz możemy wyciąć sobie w boku pudełeczka ozdobny kształt, ale przy tej wielkości papieru mogą to zrobić tylko osoby, które posiadają maszynkę z „ japą „ większą niż 20 cm
Jednak spokojnie można to zrobić nieco inaczej, mianowicie za pomocą linijki i nożyka wycinamy w boku pudełka spory kwadrat, docinamy kawałek papieru na nieco większy kwadrat od tego, który zrobiliśmy w pudełeczku i w nim wycinamy ozdobny kształt i naklejamy na bok z wyciętym otworem,
 Oczywiście możemy zostawić pudełeczko tak jak jest a ozdobić go dodając kolorowy papier wstążkę czy kwiaty.

 

   
lewa strona pudełeczka 

 

 Nakładamy klej na zaznaczone  boki pudełka i klejmy zaczynając od klejenia dołu, potem boki
 Z wieczkiem pudełeczka postępujemy dokładnie tak samo.

 
 

  
 

 A tak wygląda już gotowe pudełeczko


Moja kartka, do której przygotowałam to pudełeczko jest również niezwykle prosta 
 biel i dla przełamania odrobina różu, aby kartka nie zlewała się w jedną całość użyłam kosteczek dystansowych.


Dzieciątko to wykrojnik aniołek,
który bez włosków i skrzydełek doskonale prezentuje się w roli bobasa.


 Kwiaty powstały z wykrojnika Leane Creatief.z papieru wizytówkowego  po dodaniu pręcików myślę że nieźle się prezentują, oczywiście można by je po tuszować czy zrobić z nich gnieciuchy,
ale do mojej kartki wystarczyły mi takie proste kwiaty.
przesłodkie listeczki  z wykrojnika Tattered Lace 



 Jednak, główną ozdobą i kartki i pudełka jest obłędny wykrojnik Tattered Lace  
który sam w sobie jest tak śliczny, że jak widzicie nie trzeba za wiele dodawać
 aby powstała kartka na chrzest.

Pozdrawiam


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.